tenDollar

Showing posts with label realiti. Show all posts
Showing posts with label realiti. Show all posts

Monday, 14 February 2011

preview pengalaman korang.....

salam smua...

hari nie bang liee  nak  preview sket  pengalaman2 korang n bang liee yang lepas...antara list2 kat bawah neh mesti korang pernah rasa kan...huhu..



- kat skolah ade salesman jual buku cerita...
   hari ni bagi list, esok mintak duit
   beli walaupun cerita buku tu dah tau....



- kat library, budak2 memang baca buku tapi
   just tengok gambar je.
   bile ade program
   Nilam, sebok semua nak pinjam buku.


- RMT kat skolah makan tak  best, tapi  yang
berduit pon join RMT, tak  paham  la bang liee....

- pakai pensel box yg bole bukak depan
  belakang, pastu ade sharpener kat tengah2....huhu

- selalu main lawan pemadam,  tapi sayang nak guna untuk
   padam....
   padahal itu fungsi sebenar, untuk padam..!

- pakai pembaris yang bergerigi, kat dalam
  ade air pastu ade bende berkilat dlm air tu...(hehe....bang liee la tue..)


- cikgu pakai pembaris kuning panjang....
   Ade pemegang kat tengah2 tapi  tak  pernah nampak cikgu
   pegang  pon kat situ....





- time pendidikan seni, lukis sume boleh
   tapi bile time kaler sume hampeh...(demm..)
   ade gak buat anyaman pakai kertas warna, kolaj
   la, ape la...

- main game 2D...
  super contra, super
  mario, street fighter, sume pakai tape.....^,^

- jam tgn Boy London jadi  idaman, sebab bole
   tukra2  kaler  ikut suhu n cuaca.

- takut BCG tapi lepas kena  inject poyo la pulak...








- balik skolah  beli JoJo tak pon Dendang.
   Tora pon best gak.
   Beli  semata2 nak
   mainan, coklat die x mkn pon....


- Kasut  ada lampu kat tapak,alaaa.....
  yang iklan die  kat TV bole tembak alien tue...






- Siri kartun; power rangers, ultraman,
  transformers, ninja turtles,
  Thundercats, maskman, Gaban dan macam2 lagi....


jangan lupe sume ni sebab zaman sekarang....
budak2 tak sempat  layan bende2 neh....
kite akan sentiasa
berubah, cume asal-usul kite yang
permanent.
huhu~


    p/s: share  la  kat  member2 korang....mesti diorg tersengeh2 bace benda2  nih...  ^,^

Wednesday, 26 January 2011

berbaloikah kita...??

salam semua,

1)berbaloikah kita semua bekerja 12 jam sehari semata-mata nak dapatkan gaji RM500 sebulan??

 2)berbaloikah kita untuk terpaksa berjemur di tengah panas terik semata-mata nak dapat gaji ciput??

 3)berbloikah kita semua terpaksa  "miss"  waktu  solat semata-mata nak cover duit OT??

 4)berbaloikah kita dimaki/dicaci  setiap hari oleh bos semata-mata nak bayar duit ptpn/kptm??

 5)berbaloikah aku bekerja dengan gaji RM500 sebulan  semata-mata untuk sara hidup??(bayar
    pinjaman,makan minum,duit minyak...berapa banyak aku boleh simpan dalam sebulan....??)

 6) berbaloikah aku bawak moto 100 km/j semata-mata nak sampai tempat kerja sebelum pukul 7.00a.m
     hanya nak dapatkan elaun rajin.....??



 

kepada semua belia kat luar sana...aq nak bagitau sikit kat korang.....JANGAN PILIH KERJA,TAPI PILIHLAH GAJI.....kerja tukang kebun pon kalau gaji basic dah RM1000 ke atas sapa nak tolak,betul tak...?? Dengan fenomena "barang naik" yang berlaku kat negara kita nie..sapa boleh hidup dengan gaji RM500 kebawah....?? u all jangan terkejut coz masih ada syarikat2/majikan yang bayar gaji kepada pekerja diorang RM4oo....!!



p/s: sebab tue la bang liee lebih senang kerja sendiri.....usaha banyak,income banyak,usaha sikit,income sikit....  ^,^

LIKE..LIKE...LIKE....

iklan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

yang nie pon usha gak...^_^