tenDollar

Showing posts with label santai. Show all posts
Showing posts with label santai. Show all posts

Thursday, 29 September 2011

masa yang terbatas.....

salam sejahtera semua.... ^,^

sebelum memulakan bicara..biar bang liee buang habuk kat blog nie dulu....fuuh...fuuh.. dah la kot.... hehehh..
nampaknya lama jugak bang liee x update blog nie ea..huhu...

 pepon...sori diucapkan to all of you sebab x bagitau awal2 yang bang liee dah melanjutkan pelajaran kat politeknik sultan abdul halim mua'dzam shah(polimas) .jurusan yang bang liee amek ialah  diploma teknologi maklumat (pengaturcaraan) jemm... so,kebanyakan masa2 bang liee banyak habis di polimas...kalu free pon borak2 ngn member2 je,,heheh

skang nie pon dah stat bizy ngn mini projek dan mid term demm...so,kalau bang liee ada masa...insya allah bang liee akan sedaya upaya mengupdate blog yang x seberapa macho neh...huhu

p/s: alangkah nikmatnya kalau satu hari sama ngn 48 jam (berangan...)

Tuesday, 17 May 2011

Kenapa orang Islam sembah bangunan kain hitam tu?

salam sejahtera semua...


pagi tadi ada satu perbualan di antara A dan B di suatu tempat...nak dengar...??meh bang liee preview sket...





A :"Kenapa orang Islam sembah bangunan kain hitam tu?"

B :"Oh.. itu Kaabah atau nama lainnya Baitullah"

A :"Baitullah tu apa?"
      ...
B :"Secara terjemahan mudah maknanya Rumah Allah"

A :"Allah ada dalam tu?"

B :"Tak.."

A :"Jadi, kenapa sembah bangunan tu kalau Allah tak ada dalam tu?"


 errr....bang liee  x de idea la nak sambung citer nie...hehehhh... kalau nak tau gak penamat citer nie...klik sini
^,^

Friday, 22 April 2011

mudah.my berwajah baru....

 


salam sejahtera semua...

masa bang liee bukak mudah.my coz nak tengok motor second hand apa yang menarik hari nie...tetiba bang lie terpandang homepage untuk mudah.com dah berubah....wahhh..dah semkin menarik berbanding dahulu...












bang liee tak pasti masa bila diorang tukar design baru coz lama tak masok page nie..tapi memang lagi mantap la dari dulu hehe3...


p/s : kalau korang nak tau...mudah.my merupakan salah satu laman web yang paling kerap dilawati oleh rakyat malaysia.. ^,^

Wednesday, 20 April 2011

adverlets oke ker..??

salam sejahtera semua....

hmmm...memula skali..sori ea coz lama x update entry..aku sebok sangat pasal baru ja stat keja..ada masa aku citer pasal nie.. oke..aritu bang liee ada bagitau nak citer pasal adverlet kan..hmm..disebabkan masa yang amat terhad...aku pon pakai search je  kat google..haha  tq ye cik google... cari punya cari...dah jumpa entry2 yang berkaitan ngn adverlet..anyway tq kepada blogger2 lain yang banyak explain pasal adverlet nie...uolz kalu nak tau gak pasal adverley nie boleh klik sini dan sini . oke...?? dah tengok...?? so,kepada uolz semua boleh la buat penilaian sendiri..

p/s: pendapat aku..biarlah aku mencuba dulu..tak salah kan mencuba..?? bak kata orang  sendiri cuba sendiri rasa.. ^,^

Thursday, 10 March 2011

babai maxis.....helllloooo celcom..!! ^,^

salam sejahtera semua...

hmmm...lama jugak ya bang liee menghilang kan...dekat 2 minggu la jugak..tengok..!! dah berhabuk blog nie..muahaha..err...berbalik pada tajuk atas nie..bang liee sebenarnya dah tukar pakej broadband dari maxis kepada celcom...why..?? nie  sebab2 yang bang liee boleh bagi....

1 ) harga lagi murah dari maxis.. .(maxis RM75/bulan untuk 3.5G tapi kalau celcom baru RM68)

2) line 3G celcom lagi mantap dari maxis...(area kg bang liee memang susah nak dapat line 3G maxis..kadang2 dapat pon 1 bar je..tue yang jarang update entry baru..hehe..)

3)errr....dah la kot..x de point lagi..hehe3...

bang liee x  rasa menyesal pon 'tinggalkan' maxis sebab x de kontrak dengan maxis...  ^,^

Tuesday, 22 February 2011

4 jam baru siap button reply..!!

salam sejahtera semua...

hari nie bang liee nak kasi cerita yang santai2 je okey...eh..!!korang prasan tak semalam bang liee tak update entry baru?? kenapa ea...??errrr...apa kata korang  gi tengok kat ruangan komen kat bawah..?? ada tak button repply..?? haaa...tue la sebabnya..!!

sebenarnya masa bang liee tengah blogwalking...tetiba terjumpa plak satu tajuk entry yang nampak cam best....."cara2 tambah button reply kat blog".....hmmm..nampak cam menarik...nak try lah......try punya try...4 jam jugak la nak ambik masa siap...huh..!!















tau kenapa ambik masa lama na buat benda neh..?? pasal buat tak jadi2...hehe3...mula2 tue menyirap la jugak metabolisma2 darah bang liee ..tapi dek kerana tahap kesabaran yang tinggi...akhirnya bang liee berjayaa jua (chewaah..ayat skema..)

u'all yang belum buat button reply boleh ikut tutorial kat blog nie ...bang liee sebenarnya  malas nak citer step2 benda nie  (malas nak print screen sebenarnya.....)  ok...tue saja untuk entry kali nie....see ya....     ^,^

Tuesday, 15 February 2011

churp2 oh churp2......

salam semua....


hmm...apasal  tajuk kali nie pasal  churp2  haa..?? hehe3..bukan apa....sebenarnya bang liee dah lama daftar akaun churp2 nie......tapi bila chek earning churp2.....selalu je nampak telur ayam (naseb2...) ntah kenapa tetiba hari rasa nak bukak tengok(sebenarnya saja nak tengok iklan baru...)Tup-tup....aik??  dah pecah telur ayam tue??hehe3..

 (klik untuk besarkan)

tak la banyak pon...tapi first time la katakan....
















P/s : pssst.....kalau korang ada akaun churp2  mesti korang boleh agak brapa kan...    ^,^

Saturday, 5 February 2011

lelaki hensem VS lelaki x hensem

 salam semua......


kalau lelaki handsome pendiam, perempuan ckp : woow, cool giler..
kalau lelaki tak handsome pendiam, perempuan ckp : eh, perasan bagus..

kalau lelaki handsome berbuat jahat, perempuan akan ckp : nobody's perfect..
kalau lelaki tak handsome berbuat jahat, perempuan akan ckp : memang.. muka pon mcm pecah rumah..

kalau lelaki handsome menolong perempuan yang diganggu, perempuan akan ckp : wah.. machonya, mcm hero filem..
kalau lelaki tak handsome menolong perempuan yang diganggu, perempuan akan ckp : entah - entah kawan dia..

kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik, perempuan akan ckp : sepadan sangat..
kalau lelaki tak handsome dapat perempuan cantik, perempuan akan ckp : mesti kena bomoh perempuan tu..

kalau lelaki handsome ditinggalkan kekasih, perempuan akan ckp : jangan sedih, kan saya ada..
kalau lelaki tak handsome ditinggalkan kekasih, perempuan akan ckp : (terdiam, tapi telunjuknya meliuk - liuk dari atas ke bawah, patutlah, tengok saja luarannya)

kalau lelaki handsome penyayang binatang, perempuan akan ckp : perasaanya halus.. penuh kasih sayang..
kalau lelaki tak handsome penyayang binatang, perempuan akan ckp : sesama keluarga memang harus menyayangi..

kalau lelaki handsome bawa BMW, perempuan akan ckp : matching.. hebat luar dalam..
kalau lelaki tak handsome bawa BMW, perempuan akan ckp : bang, bosnya mana?

kalau lelaki handsome tak mau bergambar, perempuan akan ckp : pasti takut kalau2 gambarnya tersebar..
kalau lelaki tak handsome tak mau bergambar, perempuan akan ckp : tak sanggup melihat hasilnya?

kalau lelaki handsome menuang air ke gelas perempuan, perempuan akan ckp : ini baru lelaki gentleman..
kalau lelaki tak handsome menuang air ke gelas perempuan, perempuan akan ckp : naluri pembantu, memang begitu..

kalau lelaki handsome bersedih hati, perempuan akan ckp : let me be your shoulder to cry on..
kalau lelaki tak handsome bersedih hati, perempuan akan ckp : kuatnyer nangis !!!  lelaki ke bukan ni?



p/s: agak2 korang betul  ke point2 kat atas neh......??  ^,^

Tuesday, 1 February 2011

perkara-perkara yang leceh bila nak buat entry baru..

salam semua,

Korang semua mesti ada pengalaman masing-masing kan bila nak  buat entry baru.....Heh!! tipulah kalau tak pernah...tapi tak apa...anggaplah tue semua cabaran-cabaran yang harus ditempuhi oleh smua blogger(chewwah....ayat!!)okey...meh tengok list2 kat bawah nie....


1)internet slow











jangan kata nak bukak facebook...nak buka homepage google pon amek masa 10 minit....naseb2... *_*




2) tak de idea nak buat entry baru













he3...tue perkara biasa beb...semua penah rasa kan??




3)nak buang airkecik/besar













kes nie mungkin x ramai kot..heheh


4) pening nakk letak tajuk entry













yang nie pon satu hal jugak..huhu....



p/s: semua list-list kat atas nie bang lie pernah rasa...korang...??   ^,^

Friday, 21 January 2011

sape hack blog aq....?? ~_~

salam,

adehhh....sape la yang kuang ajar buat kerja2  ccelaka neh...kalau tgok tajuk kat atas memang bleh cam kan apa aq nak cakap kan...??tatpi......apa benda yang kena hack neh....??

camni,pagi tadi bang lie bukak blog ada lagi comment2 dari entry susah ke.......??....then,bang gi la  smbahyang jumaat kt masjid pokok sena,.....pastu,bang lie log in semulal blog.......

aik....??hilang suma commment..??camna bleh jadi camni..??nak kata orang kacau laptop bang lie....x jugak,bilik aq dah  kunci dah sebelum kluar rumah....hadui....naseb2.....




p/s: kalau aq x dapat detect lagi x pa... kalau dapat detect....memang nak cari nahas la malaun orang tuh..

Monday, 17 January 2011

susah ke ......??

salam sume...

miggu lepas member bang lie jumpa bang lie kat restoren nasi kandar(tempat..rahsie..).dia suruh bang lie format laptop dia..sepatotnya dah siap ari nie..tapi nak buat  camna...kesibukan mengatasi segalamnya..huhu...so,kepada member bang lie harap maafkan yer....Tapi ari nie bang lie bukan nak citer pasal tuh....bang lie nak citer perkara yang boleh kiter buat tapi rasa macam  susah bebenor nak buat....
haa..ape kebende tuh....meh tengok list kat bawah neh.....


1) mintak maaf













kalau nak memaafkan orang  bang lie pon boleh buat....tapi nak mintak maaf..hmm...bang lie rasa lebih besar dari mengangkat lori treler..bang lie pon tunggu raya puasa je..,,hehe


2) bayar hutang










haaa....ni kes aq menyampah sket.....setakat ari neh...alhamdulillah bang lie x berhutang  dengan orang lagi.(hutang ngn kptm je x abes lg..hehe) ...tapi orang yang berhutang dengan bang lie memanggg berlambak.......tiap kali bang lie bukak bab neh..slamber je diorang cakap "ari neh aq x ada duit lagi,sok boleh??"selalunya kes repair pc la neh...bila pc rosak,terkedek-kedek cari bang lie,bila pc ok je...cepat je diorang menghaibkan menhilangkan diri...bleh pulak "cipta" alasan pelik2...huh,ape punya spesis daaa...

3) bangun awal










kes ni mungkin korang boleh handle...tapitidak bagi bang lie..(what??)...huhu,aq ada 1 penyakit yang susah nak jumpa ubat..suka bangun lambat....aq lebih suka tidur pagi,start pukul 9 pagi sampai pukul 3 petang...yang peliknya, bila time malam rasa cam susah plak nak tidur..apaesal ea...?? aq dah try tutup mata atas katil,makan ubat tidur,hentuk-hentuk kat dinding*merapu*....pon x de hasil gak...ade ke tip2 lain nak bagi tidor malam ea..??






p/s: tengok...!! tengah sibuk2 taip entry neh...x sedar dah pukul 4 pagi dah...huh..!!bila la nak hilang "penyakit" neh....=>

Monday, 10 January 2011

3 hari yang kacau bilau....



apasal pelk ja tajuk neh??..huhu cmni citenyer..dalam masa 3 ari internet bangl ie trus jadi slow..dalam masa 3 ari jugak aq demam..sebab tue x leh nk update entry baru...berukband ni pon 1 hal...kalu dia nak laju,dia laju,kalu dia nak slow,sliow je beruk sekor nih...suka ati dia je..hmmm...cmna ea??

p/s: naya kes ni...heheh

LIKE..LIKE...LIKE....

iklan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

yang nie pon usha gak...^_^